onsdag 13 juli 2011

10 månader

Idag är det 10 månader sedan jag lämnade Sverige. Det har varit tio händelserika månader, fast samtidigt inte på något sätt. Det är så svårt att förklara men det har känts som om tiden gått otroligt fort men samtidigt långsamt. Jag hoppas den sista tiden går snabbt men jag vet inte om jag verkligen vill hem. Eller, jag vill ju verkligen hem, men det kommer kännas så konstigt. Tror kulturchocken att komma hem till Sverige kommer bli större än att komma hit. Jag funderar på om jag förändrats som person. Jag är rädd att jag förändrats för mycket, men vill inte vara precis samma efter ett år på andra sidan Atlanten.

 Det som främst känns lite jobbigt med att bara ha två månader kvar är att dagen när jag ska säga hej då till barnen kommer bara närmare. Den nya au pairen kommer dessutom komma två veckor innan jag åker, så det är egentligen bara sex vanliga arbetsveckor kvar. Och jag känner på mig att de sista två veckorna kommer gå snabbare än vanligt. MEN efter det väntas nästan fem veckors semester innan jag åker hem. Och jag tror att efter att ha levt i en resväska så pass länge uppskattar man nog att komma hem till Sverige och tryggheten. Att verkligen känna sig som hemma igen.
Jo, det ska bli skönt att komma hem. Jag har fått nog av att jobba med barn, äta onyttigt och inte känna mig riktigt som hemma.

Denna helgen är jag ledig så den ska såklart spenderas med bästa Maria. Vi ska på drive-in bio på fredag och baseball i down town på lördag. Kommer bli en toppenhelg känner jag!


Tio månader sedan!

4 kommentarer:

  1. D-Backs mot Dodgers?

    Klart det kommer kännas tungt att lämna ungarna.
    Tror det går fort att anpassa sig till Sverige igen. Annars är det ju inte långt någonstans nuförtiden.

    P&K

    SvaraRadera
  2. Såklart du har förändrats och det är väl
    bara bra! Tänk om inte aupairjobbet skulle ha påverkat dig alls, det vore ju gräsligt...

    För mig (som kan se tillbaka 11 år) inser nu att just mellan 19-21 år hände det som mest i mitt Sara-jag. Så fyll på och dra ifrån, se vad som är du. Vi ses snart, jag har redan planerat en syster-kväll i november med överraskning! Du får hjälpa till med mina kurser i ateljén sen också om du vill! Puss på dig gumman!

    SvaraRadera
  3. jajemen, och hoppas de vinner, då blir det kul :D

    åh, mysigt! det ser jag verkligen fram emot!

    SvaraRadera
  4. Lisa! :) jag tror det är jättebra med förändring med, då du får med dig en massa positiva upplevelser och erfarenheter att tillämpa här hemma! håller med din storasyster till fullo! ;)
    som sagt det händer så mycket mellan 19-21 har även jag märkt här hemma, även fast det inte hänt överdrivet mkt :P Mitt år i usa var både positivt och lite negativt, men de var den bästa upplevelsen jag varit med om! :) efter ett tag när du är hemma kmr du sakna att prata engelska, de gör jag fortfarande! Det ska bli så kul att få träffa min söta Lisa igen!! <3 Njut nu av de sista, härligt att få resa så mkt sista tiden ju! önskar allt gott så ses vi snart! puss gumsan! <3

    SvaraRadera